söndag 13 mars 2016

Vegetariskt omlett - MiddagTips

Detta är en perfekt måndags middag. Då kanske man har lite rester över från helgen, nån ost från ostbrickan, eller nån grönsak som tapat stinget,  eller annat. Bara slänga ner det, så har man en god middag. Man kan servera med stekt potatis om man vill,

Enkel mat, och mera vegetarisk mat är något jag önskar mer av hemmavid, så häromdagen så testa jag något nytt. Köpte Quornbitar som jag stekte med kokt broccoli, paprika, färsk svamp, kryddor. Toppa med en ost jag hade hemma. Getost är väldigt god. kan man lägga till valnötter på slutet av tiden i ugnen. ( 15min)

Detta behöver du för 6 portioner.
Bild: Mytaste.se


  • 1 stort eko broccoli färsk
  • 1 paprika röd eko
  • 1 pkt Quornbitar 400 gr eller kyckling
  • 1 ask färsk eko svamp
  • 1 tsk kung markattas örtsalt.
  • salt & peppar.
  • Riven ost, gärna parmesan.
  • 4 ägg
  • 3,5 dl mjölk
Stek Quornbitar, paprika, svamp, kryddor & broccoli ( koka först) Lägg i en ugnsform, Vispa lätt äggstanning 4 ägg, 3,5 dl mjölk salt & peppar. Häll över. Toppa med ost. In i ugnen 200 grader i 30 min.

Inga kommentarer: