måndag 15 november 2010

Barn rum

Vår dotter Elle föddes i maj, & då hade vi lite smått börjat med hennes rum, som innan hade en blå tapet med träbård & en gråblå plastmatta. ( har tyvärr inga kort från det) Nu är det snart klart , det saknas taklister & lite piffning. Funderar om jag ska ha läshörna eller sätta upp en till stringhylla.

Tapetvalet var enkelt. Jag fastnade för Ferm Livings Tapet Dotty, och den tapetserade vi som fondvägg. Sen målade vi väggarna i färgen: Mio Mandel. Ideér kring barnrummet har varit många & jag har funderat & funderar ännu vad som saknas. Garderoberna fick också  ny färg & nya bruna knoppar köptes på Second Hand . Dom fick också pryda byrån, som innan var en vanlig"ful" furu byrå. Trädet/Klädhängaren som min bror snickrat  fick också samma färg som byrån. På byrån står en burk från BlaFre & tavlor som jag målat och satt tapet & ett ark från BlaFre. BarnKistan har min bror snickrat till min dotter Elle.

Plåt burk med SötUggla 69 SEK
Blafre är en stor favorit & jag börjar ha lite BlaFre grejor i hemmet. & vill gärna ha mera. Tycker deras design & mönster är helt fantastiska. I Skellefteå Hittar du dom på Smått & Snyggt & på Nätet Inreda.com, eller deras hemsida Blafre.no
Ark från Blafre 30 SEK
Bilder Blafre.no 

Inga kommentarer: